fredag 9 februari 2018

Det blev två ändå

Jag var ju på ett så kallat läsretreat i Varberg förra helgen och i hotellpaketet ingick att man fick plocka med sig fem böcker från deras hyllor. Det var inte helt lätt att få en överblick över alla hyllor som fanns där, jag kände mig oerhört skum när jag smög omkring i korridorerna och länge såg det ut som att det inte skulle bli några böcker alls. Sedan satt vi på ett annat ställe den sista frukosten, mitt emellan två stora bokhyllor.

Jag fick syn på Håkan Nessers Borkmans punkt tvärs över bordet och sedan plockade Ulrica ut Caipirinha med döden av Maria Ernestam och tyckte det kunde vara något för mig. Jag är inte den som är den så det blev de två böckerna till slut.

Det kommer inte att bli något eget inlägg om den helgen, men lite bilder kan jag väl alltid lägga in här. Så här kan det se ut när bokälskare får läsa, umgås och prata böcker i två dagar.
Bokhyllan på mitt rum
Salongen
Brunch
Pocketutlottning
Glada bokälskare
Middag

10 kommentarer:

  1. Ni verkar ha haft det väldigt trevligt! :)

    SvaraRadera
  2. Vad härligt. Härifrån är det alltid ett gäng som åker på bokbad ( samma sak ) en gång per år. Än så länge har jag inte kommit mig för, men någon gång så.
    Caipirinha med döden läste jag för många år sen och minns att jag tyckte om den. Vet inte om jag skulle tycka så idag, men då gillade jag den. Hoppas du gillar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker du ska försöka hänga på det där bokbadet, om det är lika trevligt som detta så är det något man bör göra :) Vi får väl se hur länge Caipirinha med döden får stå där i hyllan innan den blir läst...

      Radera
  3. Svar
    1. Jag är glad att jag äntligen tog mod till mig :)

      Radera
  4. Svar
    1. Det var det. Bokälskare är ju trevliga människor :)

      Radera
  5. Vad härligt det ser ut! Fortsätter jag bokblogga så ska jag någon gång åka på nåt sånt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den där sista meningen där gör mig lite orolig. Jag hoppas du inte har några planer på att sluta. Men ja, jag tycker absolut att du ska åka iväg på något liknande :)

      Radera